Використання ігрових елементів на уроках англійської мови

В умовах традиційних форм та методів навчання, школярі пасивно отримують інформацію, не вміють здобувати її самостійно і застосовувати те, що знають. Одним із кроків підвищення ефективності навчання є впровадження особистісно орієнтованого підходу, виявлення, розвиток творчих інтересів здібностей кожної дитини, стимулювання її продуктивної навчальної діяльності. Важливо зробити так, щоб учень з раннього віку виявляв бажання дізнатись щось нове. Саме тут у пригоді можуть стати ігрові технології.

З самого раннього дитинства дитина спілкується з світом через гру. Гра для неї – спосіб пізнання дійсності, спосіб випробувати себе. Повторюючи за Вами або разом з Вами та одночасно рухаючись, діти будуть невимушено запам’ятовувати нові слова. Окрім цього, спільні з батьками веселі та динамічні ігри сприяють формуванню в дітей стійкого зацікавлення до вивчення іноземної мови.
Гра – це потужний стимул до оволодіння мовою. Розвиваюче значення гри закладено самою природою, так як гра – це завжди емоції, а там де емоції, там активність, уява, там працює творче мислення. Структура гри, її смисловий зміст і правила стимулюють пізнавальну і творчу активність дитини.

Мовні ігри допомагають формувати вимовні, лексичні та граматичні навички, тренують уживання мовних явищ на різних етапах вивчення іноземної мови. Висока ефективність мовної гри безсумнівна. Учителі і діти працюють з використанням «ігрових» матеріалів легше, веселіше, а головне, продуктивніше. Основна мета використання мовних ігор – це формування мобілізації попереднього досвіду, стимуляція інтересу та творчості.
Фонетичні ігри
Мета фонетичних ігрових вправ – це удосконалення вміння чітко та виразно вимовляти кожен звук, слово, володіти різними темпами мовлення.
1.              Гра зі звуками. Учитель називає один звук та вказує на учня. Гравець повинен швидко промовити слово з цим звуком. Той, хто помилився чи промовить слово, що вже прозвучало, вибуває з гри. Гра триває допоки не залишиться один учасник.
2.              Гра «Зіпсований телефон». Учитель об’єднує клас у 2 команди, члени яких утворюють коло. Перші члени команд отримують картки з написаними на них скоромовками. Наприклад:
  • Wealth is nothing without the 
  • A black fat cat sat on a mat and ate a fat rat.
  • She sells seashells on the seashore.
  • Better late than never, but better never late.
Перший гравець пошепки повторює сусідові прочитане речення. Той передає почуте наступному гравцю. Останній гравець уголос промовляє почуте. Перемагає команда, останній гравець якої правильно промовить скоромовку.
3.              Слова у конвертах. Учитель об’єднує клас у 2 команди. Кожна команда отримує кілька конвертів, на яких написані звуки і набір карток зі словами. Потрібно розмістити картки у потрібні конверти. Перемагає команда, яка першою впоралася із завданням і виконала його правильно.

Орфографічні ігри
1.              Гра «Чергова буква». Учням роздають картки з буквами і пропонують написати якомога більше слів, у яких ця буква стоїть на визначеному місці (наприклад, на першому). Час виконання завдання регламентується (3 – 5 хв).
2.              Гра «Ну і ну!». На дошці міститься список із 10-12 слів. Завдання: написати історію, використовуючи ці слова. Кожен учень пише на окремому аркуші перше речення і передає аркуш сусідові, який дописує наступне речення. У кожному реченні повинно бути одне слово зі списку.
3.              Гра «Телеграма». Учитель пише на дошці будь-яке слово. Кожен учасник гри повинен придумати телеграму, в якій перше слово починалось би з першої букви слова, написаного на дошці, друге – з другого і т. д.

Лексичні ігри
Основною метою цих ігор є формування навичок монологічного та діалогічного мовлення. Цьому сприяє атмосфера колективного спілкування на основі комунікативної ситуації.
1.              Гра «Гість у домі». Клас ділиться на групи. Кожній групі вчитель пропонує ситуацію і ставить завдання скласти діалог. Виграє група, яка швидко і правильно виконає завдання.
2.              Гра «Word puzzle». Учитель готує заздалегідь картки зі складами, з яких учні повинні скласти слово, написати артикль, утворити множину й записати в алфавітному порядку.
3.              Гра “Who am I?” Учнів об’єднують у 2 команди. По одному учню з команди по черзі виходять до дошки, обличчям до класу. Учитель пише на дошці слово (наприклад butterflydoctortreeetc). Учень має відгадати слово і дізнатися хто він, даючи своїй команді запитання на які можна відповісти тільки “Так” або “Ні”

Граматичні ігри
Ці ігри використовуються з метою набуття граматичних навичок, правильного вживання артиклів, прийменників із займенниками, відмінювання іменників та дієслів та ін..
1.              Гра «Як це робиться?». Учитель роздає учням малюнки та картки, на яких написані дієслова. Учні повинні записати ті дієслова, які пояснюють намальоване.
2.              Гра «Пантоміма». Учні утворюють пари. Один із гравців показує дію з допомогою пантоміми чи міміки, а інший повинен прокоментувати те, що робить перший, з допомогою вже відомих дієслів.
3.              Гра Запитай менеНа дошці написано 5 -6 речень-відповідей. Учні повинні поставити до них якомога більше запитань. Наприклад: Відповідь: Five. Можливі запитання: 1) How old is your brother? 2) How many years do you live here? 3) How many lessons do you have today?

Рольові ігри
1.              Гра Друг заблукавУчитель пропонує учням ситуацію: двоє друзів приїхали до Лондона і пішли гуляти по місту, але один із друзів заблукав. Інший учень має звертається до поліцейського з проханням допомогти знайти друга і описує його зовнішність.
2.              Гра Школа. Один учень грає школяра, а інший його маленького брата, якому 5 років і який дуже любить школу. Старший брат показує молодшому що є у його портфелі і називає шкільні предмети (E.gThis is my pencilAnd this is my English book)

3.              Гра Opposites”. Будь-яке число гравців може грати у цю гру. Гравці сидять у лінію. Лідер стоїть перед ними. Все що говорить лідер, гравець повинен робити з точністю навпаки. Якщо лідер говорить гравцю: “stand up”, він повинен звичайно ж, сісти. Якщо лідер говорить гравцю: - “cry”, він повинен сміятися, і так далі. Гравець, який не зможе це зробити, вибуває з гри. Останній гравець у грі - це переможець.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Небезпечні знахідки .

 Онлайн зустріч з учнями " Попереджений- озброєний !!!!!"